ЯК ВІДКРИТИ ТА ВЕСТИ КАНАЛ МЕДІА У VIBER: ІНСТРУКЦІЯ ВІД КОМАНДИ МЕСЕНДЖЕРА

ЯК ВІДКРИТИ ТА ВЕСТИ КАНАЛ МЕДІА У VIBER: ІНСТРУКЦІЯ ВІД КОМАНДИ МЕСЕНДЖЕРА

За півтора роки повномасштабного вторгнення українці стали вчетверо частіше черпати новини саме з каналів месенджерів. Команда Rakuten Viber відповіла на найпоширеніші питання про канали для медіа: як створити канал, який контент приверне увагу аудиторії та як просувати власний канал.

Останнє опитування щодо споживання медіа від Internews вказує, що 76% респондентів отримують новини з соціальних мереж: з них 35% користуються лише цим джерелом. Rakuten Viber встановлений на 98% смартфонів, що робить його одним з наймасовіших месенджерів. Відповідно, потенційно охоплена аудиторія сягає десятків мільйонів користувачів.

Декілька цифр про користування каналами в Україні:
Станом на жовтень 2023 року, близько 75% українських користувачів щомісяця читають канали та спільноти у Rakuten Viber.

40% користувачів читають їх щодня. У 2022 році кількість повідомлень, яку користувачі прочитали у каналах та спільнотах у Rakuten Viber, зросла на 70,5% порівняно з 2021.

Для користувачів наявність медіа, якому вони довіряють, у звичному для них месенджері, розширює та полегшує доступ до новин. Водночас для видань створення своїх каналів у застосунку — це можливість охопити більше аудиторії та подавати інформацію ще оперативніше.

Тож, як ЗМІ створити канал у Rakuten Viber і про які бонуси варто знати?

Як завести канал?
Відкриття каналу є безкоштовним. Для того, щоб відкрити канал, потрібно пройти ці кроки з мобільного пристрою:
Натисніть Чати
Натисніть Створити (Android) або (iOS)
Натисніть Новий канал
Натисніть Створити канал
Натисніть Назвіть свій канал та введіть назву каналу
Натисніть камеру , щоб додати значок каналу. Ви можете зробити нове фото або вибрати наявне фото зі своєї галереї
Натисніть Опишіть свій канал та введіть опис
Натисніть Створити канал

База знань про канали — на офіційному сайті підтримки Rakuten Viber.
Перші читачі: як відкрити канал для пошуку
Після створення каналу він не одразу стає доступним у пошуковій видачі месенджера. У Rakuten Viber канали для пошуку відкриваються вручну — таким чином, ніхто не зможе створити “двійника” вашого ЗМІ. Лише ті канали, які проходять перевірку українською командою, зʼявляються в пошуку. Така верифікація здійснюється за запитом до служби підтримки або за прямим зверненням за імейлом:  partners_ukraine@viber.com.
За офіційним запитом з імейла видання команда розвитку бізнесу в Україні перевіряє канал та відкриває його для пошуку.

Який контент привертає увагу читачів: базові поради
Канал ЗМІ у месенджері створений для максимально концентрованих та коротких новин.
Оптимальний об’єм одного новинного повідомлення — до одного екрану разом з картинкою або відео.
Доповнюйте публікацію фотографіями. Це може бути ілюстративне зображення, а не фотографія “з місця подій”. Також увагу привертають інфографіки: аналітичні матеріали занадто обʼємні для розміщення на каналі, тому схематичні зображення стануть вдалою альтернативою. На повний текст завжди можна додати посилання в кінці публікації.
Використовуйте різні формати тексту у своїх публікаціях. Це може бути новинний дайджест за день або тиждень, списки порад від редакції чи запрошеного спікера, аналітичні довідки, коментарі експертів.
Урізноманітнити контент допоможуть різні типи повідомлень. Наприклад, замість звичайного тесту ви можете запустити опитування чи вікторину в каналі: результати можуть стати корисними інсайтами для медіа, водночас заохочуючи читачів взаємодіяти з публікацією.

Приклади каналів, що вдало урізноманітнюють свій контент:
Dovidka.info (мультимедійний контент, чек-листи, відкриті коментарі, опитування), Психологічна підтримка (списки порад, підбірки фільмів), Центр протидії дезінформації (дезінформаційні дайджести, прогнози, коротка аналітика) та інші.
Приклади інших успішних інформаційних каналів — BBC News Ukrainian, УНИАН, 24 канал, Суспільне, ТСН та інші.

Просування: як медіа може самостійно промотувати свій канал і чим допоможе команда Rakuten Viber

Успіх каналу залежить від контенту — наскільки він актуальний, різноманітний та інформативний — та від промо.
Для промо власного каналу у Rakuten Viber медіа варто додавати посилання на канал на інших своїх платформах та закликати підписуватися на нього.

Для офіційних ЗМІ Rakuten Viber часто пропонує безкоштовну промо-підтримку. Зокрема, для офіційних загальнонаціональних медіа команда пропонує безкоштовне промо на вкладці “Корисне” просто в застосунку. Щомісячна аудиторія цієї вкладки — приблизно 10 млн українців. Для запиту на такий тип промо треба звертатися до команди розвитку бізнесу в Україні за поштою partners_ukraine@viber.com, кожен запит розглядається окремо.

Поради для відеоконтенту

Особливу увагу читачів каналів привертають короткі відеоролики. Ролик можна долучати до стислого тексту новини.
Відео буде відтворюватись автоматично, якщо його розмір відповідає таким вимогам: до 15 МВ при підʼєднанні до WiFi мережі й до 3 МВ при підключенні до мобільного звʼязку. Для більших відеороликів користувачі мають завантажувати файл вручну.
Якщо ваше медіа веде YouTube канал (спецпроєкти, новинні дайджести, інтервʼю тощо), трафік від перегляду цих відео через месенджер Rakuten Viber монетизується як трафік перегляду відео на YouTube.
Крім того, якщо ви починаєте живу трансляцію на YouTube, її можна анонсувати в каналі в Rakuten Viber: так ваше повідомлення зʼявиться згори списку чатів у користувачів, а ваша аудиторія скоріше дізнається про новий випуск.

Канали у Rakuten Viber не мають ботів у підписниках, адже користувачі авторизуються за номером телефону. А жорсткі вимоги фільтрації контенту та ручне відкриття каналів для пошуку дозволяють уникнути спамерів та каналів-двійників. Таким чином, ведення каналів стає прозорим, зрозумілим та контрольованим для медіа.