Telegram в Україні: аудиторія зростає, потенціал рекламного ринку величезний
2023.12.19
Український сервіс Telemetrio, який спеціалізується на аналізі Telegram-каналів, провів дослідження, яке розкриває ключові тенденції та перспективи розвитку українського сегменту Telegram.
Telegram стає потужною рекламною платформою, яка може ефективно сприяти розвитку брендів та компаній у цифровому просторі. Зокрема завдяки великій та активній аудиторії, присутній тут. Станом на 2023 рік в Україні існує понад 33 тисячі активних каналів із сумарною кількістю підписників 282.6 млн. В середньому 34% підписників переглядають контент на каналі, а майже 5% активно взаємодіють із нею — коментують, пересилають чи ставлять реакції. Відносно високий показник залученості підписників в Україні в порівнянні з іншими країнами свідчить про активну аудиторію, а також не великий рівень накрутки підписників та переглядів.
Ріст активності користувачів в Telegram
Дані дослідження говорять про те, що популярність Telegram продовжить рости найближчим часом.
По-перше, росте аудиторія та її активність. 55% користувачів зазначають, що вони в Telegram — тому що всі їхні друзі і знайомі тут.
По-друге, росте кількість каналів та їхній розмір. Навіть якщо рахувати лише канали-мільйонники, Україна знаходиться на 6 місці у світовому рейтингу та налічує 13 таких каналів. Аналітики дослідження прогнозують, що найближчим часом мільйонниками можуть стати ще з десяток українських каналів.
По-третє, частина інших соцмереж, наприклад Facebook, навпаки, втрачають українську аудиторію, а отже Telegram потенційно може зайняти їх частку ринку.
За даними дослідження Telemetrio, найпопулярнішими платформами поза Telegram для спілкування українці називають Viber та Instagram. Причому Facebook називають майже вдвічі менше користувачів, ніж Viber. Цікаво, що 12.4% опитаних все ще використовують SMS для комунікації з близькими.
Але спілкування — не єдине і навіть не найперше, що роблять українці в Telegram. Половина опитаних (51.3%) отримує тут нову інформацію та цікаві факти. І це ще одна причина росту популярності платформи.
Ріст рекламного ринку Telegram
Отже, з одного боку, український сегмент Telegram росте, а з іншого — ще є потенціал росту. Ідеальний момент для рекламодавців.
Наразі щодня в каналах публікується від 7.5 до 11 тисяч рекламних публікацій. Серед них можна побачити рекламні розміщення від таких компаній, як concert.ua, Сільпо, Алло, Оlx та багато інших.
Для публікації рекламних постів найбільш популярними є новинні канали. При розміщенні в цій категорії можна отримати доступ до дуже широкої аудиторії, адже близько 85% користувачів, згідно дослідження, споживають новини саме з каналів Telegram.
Цікаво, що публікація реклами через адміністраторів каналів більш популярна, ніж використання офіційного функціоналу Telegram Ads. До такого висновку можна прийти, враховуючи дані опитування адмінів каналів, які рекламують свої майданчики. Лише трохи менше 7% використовують Telegram Ads з цією метою.
Джерело: MMR