Телеграм-канали і YouTube випереджають традиційні медіа за рівнем довіри українців

Телеграм-канали і YouTube випереджають традиційні медіа за рівнем довіри українців

Телеграм-канали та YouTube стали найбільш довіреними джерелами інформації серед українців: їм довіряють відповідно 29% і 24% респондентів. Найнижчі показники довіри мають друковані видання, TikTok, телеканали поза телемарафоном та радіо.

Замовити рекламу на ТГ-каналах

Про це свідчать результати опитування соціологічної групи «Рейтинг», проведеного на замовлення ГО «Львівський медіафорум» та International Media Support, які презентували у Києві.

Хто довіряє яким медіа

  • Telegram найбільше довіряють мешканці Сходу та Києва, а також молодь 18–29 років, громадяни з вищою освітою та заможніші українці.
  • Instagram популярний серед молодих і більш заможних респондентів.
  • YouTube має високий рівень довіри серед освіченої аудиторії.
  • TikTok залишається джерелом новин для менш освічених користувачів.
  • Онлайн-медіа (українські та міжнародні ресурси) викликають більше довіри у мешканців Заходу та Центру.
  • Телебачення, зокрема телемарафон «Єдині новини», залишається основним джерелом інформації для людей 60+. Проте саме марафон має і найбільший рівень недовіри — майже 40%.
  • Радіо та газети більше довіряють літні люди та мешканці сільських територій.

Загальні тенденції

Жоден із великих українських брендів («1+1»/ТСН, Суспільне, NV, Hromadske, «24 канал») не має чітко позитивного балансу довіри — понад 20% опитаних висловлюють їм недовіру, а значна частка взагалі не сформувала позиції.

Замовити рекламну публікацію на інтернет-сайтах

Менш заможні респонденти демонструють найнижчий рівень довіри до всіх джерел інформації, незалежно від їхнього формату.

Методологія

Опитування проводилося з 1 по 13 квітня 2025 року методом face-to-face серед 2000 респондентів віком від 18 років (крім окупованих територій). Похибка вибірки — не більше ±2,2%.

Для порівняння: у грудні 2024 року за даними КМІС, українським медіа довіряли 27% опитаних, не довіряли — 42%.