Телеграм-канали і YouTube випереджають традиційні медіа за рівнем довіри українців

Телеграм-канали та YouTube стали найбільш довіреними джерелами інформації серед українців: їм довіряють відповідно 29% і 24% респондентів. Найнижчі показники довіри мають друковані видання, TikTok, телеканали поза телемарафоном та радіо.

Про це свідчать результати опитування соціологічної групи «Рейтинг», проведеного на замовлення ГО «Львівський медіафорум» та International Media Support, які презентували у Києві.

Хто довіряє яким медіа

  • Telegram найбільше довіряють мешканці Сходу та Києва, а також молодь 18–29 років, громадяни з вищою освітою та заможніші українці.
  • Instagram популярний серед молодих і більш заможних респондентів.
  • YouTube має високий рівень довіри серед освіченої аудиторії.
  • TikTok залишається джерелом новин для менш освічених користувачів.
  • Онлайн-медіа (українські та міжнародні ресурси) викликають більше довіри у мешканців Заходу та Центру.
  • Телебачення, зокрема телемарафон «Єдині новини», залишається основним джерелом інформації для людей 60+. Проте саме марафон має і найбільший рівень недовіри — майже 40%.
  • Радіо та газети більше довіряють літні люди та мешканці сільських територій.

Загальні тенденції

Жоден із великих українських брендів («1+1»/ТСН, Суспільне, NV, Hromadske, «24 канал») не має чітко позитивного балансу довіри — понад 20% опитаних висловлюють їм недовіру, а значна частка взагалі не сформувала позиції.

Менш заможні респонденти демонструють найнижчий рівень довіри до всіх джерел інформації, незалежно від їхнього формату.

Методологія

Опитування проводилося з 1 по 13 квітня 2025 року методом face-to-face серед 2000 респондентів віком від 18 років (крім окупованих територій). Похибка вибірки — не більше ±2,2%.

Для порівняння: у грудні 2024 року за даними КМІС, українським медіа довіряли 27% опитаних, не довіряли — 42%.