
Мін’юст США вимагає поділу рекламного бізнесу Alphabet після антимонопольного рішення
2025.05.06
Міністерство юстиції США подало запит на примусовий поділ рекламного бізнесу компанії Alphabet, материнської компанії Google, після того як суд визнав її винною у незаконному домінуванні на двох ринках рекламних технологій. Про це повідомляє Reuters.
Що вимагає Мін’юст
У поданій 5 травня заяві Мін’юст наполягає на негайному відчуженні рекламної біржі AdX, а також поетапному продажу рекламного сервера DoubleClick for Publishers (DFP) – ключових елементів цифрової рекламної інфраструктури Google.
На думку регулятора, такі дії є необхідними для відновлення конкуренції на ринку рекламних бірж і серверів для видавців. У заяві наголошується, що Google зловживала своїм становищем, занижуючи доходи видавців та завищуючи витрати рекламодавців.
Замовити рекламну публікацію на інтернет-сайтах
Судовий розгляд справи заплановано на вересень цього року.
Позиція компанії
У відповідь на заяву Мін’юсту віцепрезидент Google з регуляторних питань Лі-Енн Малхолланд заявила, що урядова ініціатива виходить за межі судового рішення і, у разі реалізації, нашкодить як рекламодавцям, так і медіа-видавцям.
Замовити рекламну публікацію на інтернет-сайтах
Компанія вже раніше пропонувала Єврокомісії продати AdX, щоб завершити антимонопольне розслідування в ЄС, проте європейські видавці відхилили цю пропозицію як недостатню.
Контекст
Alphabet уже не вперше стикається з антимонопольними позовами щодо рекламного бізнесу. Компанія роками вибудовувала вертикально інтегровану модель, поєднуючи платформи для розміщення, закупівлі та продажу цифрової реклами, що викликає претензії з боку регуляторів у США та ЄС.
Також по темі: TikTok відновив рекламні інструменти для України: що це означає для бізнесу