Майже 70% опитаних українців старшого віку споживають новини через телебачення – дослідження

Майже 70% опитаних українців старшого віку споживають новини через телебачення – дослідження

Основним джерелом інформації для 66,8 % опитаних українців віком від 60 років досі залишається телебачення. З великим відривом на другому місці новини споживають на YouTube (27,6%), а на третьому — через радіо (24%).

Про це свідчать результати соціологічного дослідження теми медіаграмотності для людей старшого віку в Україні, яке 8 листопада 2023 року презентував Український інститут медіа і комунікації на міжнародній онлайн-конференції «Медіаграмотність для людей старшого віку 60+».

За даними дослідження, ще 21,8% респондентів дізнається новини від родичів та знайомих, а 20,8% переглядає телеграм-канали.

Автори дослідження помітили значну вікову різницю у використанні новинних джерел. 72,1% аудиторії від 70 років використовують телебачення, майже 14% шукають інформацію в Telegram, а 22% користуються YouTube. Натомість аудиторія 60-69 років значно частіше звертається до онлайн-джерел: 27,1% використовують Telegram та 32,6% — YouTube.

Окрім цього, якщо на Заході 74,7% опитаних використовують телебачення, то на Сході число телеглядачів сягає лише 59,7%; а в Центрі та на Півдні — 65,1% та 65,5% користувачів відповідно.

Водночас на Півдні та Сході серед літніх людей більш поширене використання використання онлайн-джерел.

Як зауважили автори дослідження, і хоча основним джерелом інформації для старшої вікової категорії досі є телебачення, майже половина опитаних все ж користуються смартфоном. 

Опитування громадської думки провів Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) на замовлення Українського інституту медіа та комунікації в межах цього дослідження з 26 травня до 28 червня 2023 року (N=1186 респондентів).

Комплексне дослідження включало фокус-групи, соціологічне опитування, експертні інтерв'ю та опитування громадських організацій, залучених до навчання людей старшого віку, а також опитування представників донорських та урядових організацій.

Дослідження проводилося в партнерстві з DW Akademie за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ).

Джерело: Детектор Медіа