
Лише 22% українців готові платити за доступ до новинних сайтів – дослідження
2025.09.24
Лише 22% українців готові платити за доступ до новин онлайн, якщо ціна не перевищує вартість двох чашок кави – 60 грн. Більшість респондентів віддають перевагу безкоштовним джерелам.
Про це свідчать результати дослідження ГО «Інтерньюз-Україна» про споживання новин та довіру до медіа у 2025 році.
Основні висновки:
-
Смартфон залишається головним пристроєм для отримання новин (86% українців).
-
Telegram – ключова соціальна мережа для новин (72%) та спілкування (81%). Водночас TikTok наростив аудиторію новинних користувачів із 4% у 2024 році до 6% у 2025-му.
-
Серед Telegram-каналів найчастіше читають: «Труха Україна» (20%), «ТСН новини», «Суспільне Новини».
-
Серед сайтів: Ukr.net, «Українська правда», ТСН; серед телеканалів – 1+1, ICTV, СТБ; серед радіо – «Українське радіо», Хіт FM, Люкс FM.
Замовити рекламну публікацію на інтернет-сайтах -
Найчастіше згадувані лідери думок – Сергій Стерненко, Ігор Лаченков, Сергій Притула, Дмитро Гордон.
-
Найнадійнішими джерелами інформації респонденти вважають родину та друзів, серед державних органів – Генштаб ЗСУ та Міноборони.
-
53% українців дивляться телемарафон «Єдині новини», але довіра до нього становить лише 38%.
-
Понад 50% респондентів стикалися з дезінформаційними наративами, з яких 45% виглядали для них правдоподібними.
Замовити рекламу на ТГ-каналах -
11% українців споживають російські медіа – здебільшого, щоб «зрозуміти, що говорять про Україну» (46%).
Контекст
Опитування проводилося з травня по серпень 2025 року, вибірка склала 1649 інтерв’ю. Українці, які виїхали за кордон, у дослідженні не брали участі.
Дослідження підтвердило: український медіаринок залишається гібридним – із домінуванням безкоштовного доступу до контенту та високим рівнем споживання новин через соціальні мережі.
Також по темі: Телеграм-канали і YouTube випереджають традиційні медіа за рівнем довіри українців